BESØG AF BESKÆFTIGELSEBORGMESTER ANDRES KEIL

Onsdag d. 24. juni havde vi besøg af Beskæftigelses- Integrations- og Erhvervsborgmester, Andreas Keil i Saxogade, hvor vi blandt andet drøftede vigtigheden af Settlementets virksomhedsnetværk, der rummer hele 175 partnere, som alle er med til at sikre fleksjob til de mange praktikanter, vi har i forløb i vores beskæftigelsesindsats i gaden.

Vi talte om den helt særlige evne vores virksomhedskonsulenter har i arbejdet med at inspirere virksomhederne til at bryde en 37-timers stilling op i flere stillinger, så to eller tre personer i fleksjob kan deles om opgaverne. Der er nemlig stor vilje blandt virksomheder for at tage socialt ansvar - men mange er i tvivl om, hvad det kræver af dem.

Vi besøgte naturligvis også vores socialøkonomiske butikker, herunder Laden i Gaden, hvor vi har et særligt fokus på at sikre unge de bedste rammer, så de bliver styrkede i deres tro på egne kompetencer og finder håb og vej ud af kontanthjælp og ind i både uddannelse og arbejde.

Tusinde tak til Andreas Keil for besøget i Saxogade og for samarbejdet om Trædestens-Metoden med Beskæftigelses-, Integrations- og Erhvervsforvaltningen og Jobcenter København.

Næste
Næste

GRATIS KAFFE TIL ALLE MEDLEMMER!